CES: BOSCH, BİLGİ-EĞLENCE VE SÜRÜCÜ DESTEK SİSTEMLERİNİ TEK BİR ÇİPTE BİRLEŞTİRİYOR

Araç bilgisayarları pazarında büyük potansiyel

 

  • CES’te dünya galası: Bosch, daha önce ayrı olan araç alanlarındaki entegre işlevleri çip üzerinde bir sistemde sunuyor.
  • Bosch Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Markus Heyn: “Merkezi araç bilgisayarları, yazılım temelli otomobillerin kalbidir.”
  • Büyük potansiyel: Bosch, sadece bilgi-eğlence ve sürücü desteğine yönelik araç bilgisayarları için 2030 yılına kadar 32 milyar Euro’luk bir pazar hacmi bekliyor.
  • Donanımdan bağımsız: Bosch’un merkezi araç bilgisayarları müşteri isteklerine göre farklı üreticilerin çiplerini kullanabiliyor.

Yazılım tanımlı mobiliteye yönelik eğilim, merkezi bir araç ve elektrik/elektronik (E/E) mimarisi ile birlikte ilerliyor. Günümüzde çok sayıda elektronik kontrol ünitesi genellikle otomobildeki farklı işlevleri kontrol ederken, gelecekte sadece birkaç merkezi araç bilgisayarı daha önce ayrı alanlardan gelen birden fazla sistem işlevini birleştirecek. Bunu yapmak için, çip üzerinde sistem (SoC) olarak bilinen güçlü bir işlemciye sahip yeni bilgisayarlar gerekiyor. Bir inovasyon ve teknoloji lideri olarak Bosch, bu konuda öncülük ediyor. Bosch Las Vegas’taki CES® 2024’te bilgi-eğlence ve sürücü destek sistemlerini yazılım yoğun bir merkezi bilgisayarda tek bir SoC üzerinde birleştirilmesini sağlayan dünyanın ilk otomotiv tedarikçisi olacak. Bosch Yönetim Kurulu Üyesi ve Bosch Mobilite Başkanı Dr. Markus Heyn, “Otomobillerdeki elektronik sistemlerin karmaşıklığını azaltmak ve aynı zamanda bunları mümkün olduğunca güvenli hale getirmek istiyoruz. Yeni araç bilgisayarı platformumuzun CES’teki bu tanıtımıyla tam da bu yönde önemli bir adım atıyoruz. Orta vadede hedefimiz, kompakt ve orta ölçekli otomobil segmentleri de dahil olmak üzere yollara daha da fazla otonom sürüş fonksiyonu getirmek.” dedi.

Bosch’un kokpit ve ADAS entegrasyon platformu olarak adlandırılan yeni araç bilgisayarının merkezinde, bilgi-eğlence ve sürücü destek alanlarından çeşitli işlevleri aynı anda işleyen tek bir SoC yer alıyor. Bu, örneğin akıllı, kişiselleştirilmiş navigasyon ve sesli yardım ile eşleştirilmiş otonom park etme ve şerit algılamayı içeriyor. Araç üreticileri için, daha az alan ve kablolama sonucunda düşük maliyet avantajı sağlıyor. Heyn, “Merkezi araç bilgisayarları yazılım tanımlı otomobillerin kalbidir. Gelecekte, modern araçlardaki tüm alanları kontrol edecekler ve şu anda çok sayıda olan bireysel kontrol ünitelerini azaltacak.” dedi. Genel olarak Bosch, araç bilgisayarlarıyla şimdiden iyi iş çıkarıyor. Şirket, 2026 yılında sadece bilgi- eğlence ve sürücü destek sistemlerine yönelik araç bilgisayarları için üç milyar Euro’luk satış geliri bekliyor.

 

Maksimum ölçeklenebilirlik için modüler sistem prensibi 

Bosch, merkezi araç bilgisayarları için modüler bir sistem prensibi kullanıyor. Araç üreticileri, çevre algılama için video algılama gibi bağımsız yazılım çözümleri ve donanım bileşenleriyle birlikte kendi bireysel çözümlerini modüler ve ölçeklenebilir bir şekilde bir araya getirebiliyor. Bu noktada yazılım yoğun sistemler önemli bir rol oynuyor; çünkü üreticilerin sürüş ve destek özellikleri geliştirmelerine olanak sağlıyor. Yazılım entegrasyonu burada güçlü bir talep görüyor. Bosch, bütünleştirici uzmanlık sunuyor ve çeşitli kaynaklardan gelen yazılım bileşenlerinin birleştirilmesini sağlıyor.

 

Rekabet avantajı olarak Bosch’un tüm araç alanlarındaki bilgi birikimi

Dünyadaki neredeyse her araç üreticisi şu anda yazılım tanımlı araçlara büyük yatırımlar yapıyor. Bosch, otomotiv yazılımı pazarının 2030 yılına kadar yaklaşık 200 milyar Euro’luk bir hacme ulaşacağını öngörüyor. Şirket, bilgi-eğlence ve sürücü destek sistemleri için araç bilgisayarları alanında 2030 yılında 32 milyar Euro’luk bir pazar hacmi bekliyor. Bosch’un tüm araç alanlarındaki kapsamlı bilgisi bir avantaj olarak ön plana çıkıyor. Bu, şirketin sadece yazılımda değil donanımda da uzman olduğu ve modern araçların tahrik, fren, direksiyon, bilgi-eğlence ve otonom sürüş gibi temel bileşenlerini tek bir çatı altında geliştirdiği ve ürettiği anlamına geliyor.

 

Bosch’un yaklaşımı maksimum esneklik sağlıyor 

Bosch, çoklu SoC yaklaşımını izliyor. Şirketin yeni araç bilgisayarları, gerekli SoC’ler farklı çip üreticilerden gelebilecek şekilde tasarlandı. Bu nedenle, müşterinin isteklerine bağlı olarak, Bosch tam olarak talep edilen SoC’yi kullanabiliyor. Heyn, “Yazılımımız farklı çip üreticilerinin yongaları üzerinde çalışıyor. Bu da yazılım ve donanımın birbirinden ayrılmasını sağlıyor.” dedi. Bosch, baştan sona merkezi bir elektronik mimari geliştirebilen az sayıdaki şirketten biri ve otomotiv elektroniği, yazılım ve bulut arasındaki etkileşimde ustalaşmış durumda. Sürücü destek gibi yeni özellikler, kablosuz güncellemeler yoluyla basit ve kolay bir şekilde araca gönderiliyor. Bu da sürücülere, aracı satın aldıktan uzun bir süre sonra bile kişiselleştirilmiş bir dijital sürüş deneyimi sunuyor.

Mobilite, Bosch Grubu’nun en büyük iş sektörüdür. 2022 yılında 52,6 milyar avroluk bir satış gerçekleştirilmiştir ve bu rakam, grubun toplam satışlarının yüzde 60’ına denk gelmektedir. Bu, Bosch Grubu’nu önde gelen otomotiv tedarikçilerinden birisi yapmaktadır. Mobilite iş sektörü, güvenli, sürdürülebilir ve heyecan verici bir mobilite vizyonuna sahiptir. Müşterileri için bu çaba, entegre mobilite çözümleri sağlıyor. İş sektörünün ana faaliyet alanları arasında; içten yanmalı motorlar için enjeksiyon teknolojisi ve güç aktarma sistemleri çevre birimleri, güç aktarım mekanizması elektrifikasyonu için çeşitli çözümler, araç güvenlik sistemleri, sürücü destek ve otonom işlevler, kullanıcı dostu eğlendirici bilgilendirme sistemi ve ayrıca araçtan araca ve araçtan altyapıya iletişim teknolojisi, tamir atölyesi konseptleri ve otomotiv satış sonrası pazarına yönelik teknoloji ve servis vardır. Bosch, elektronik motor yönetimi, ESP® elektronik denge kontrol sistemi ve sabit basınçlı dizel püskürtme teknolojisi gibi önemli otomotiv inovasyonları ile eş anlamlıdır.

 

Bosch Grubu, dünyanın önde gelen teknoloji ve servis tedarikçilerinden biridir. Dünya genelinde yaklaşık 421.000 çalışana sahiptir (31 Aralık 2022 itibarıyla). Şirket, 2022 yılında 88,2 milyar Euro’luk satış gerçekleştirdi. Bosch’un faaliyetleri dört sektöre ayrılıyor: Mobilite, Sanayi Teknolojileri, Dayanıklı Tüketim Malları ve Enerji ve Bina Teknolojisi. Dünyanın önde gelen IoT şirketlerinden biri olarak Bosch; akıllı evler, Endüstri 4.0 ve ağa bağlı mobilite için yenilikçi çözümler sunmaktadır. Bosch, sürdürülebilir, güvenli ve heyecan verici mobilite vizyonunu takip ediyor. Şirket; sensör teknolojisi, yazılım ve hizmet alanlarındaki tecrübesi ve kendi IoT bulutunu kullanarak müşterilerine; ağa bağlı, farklı alanları bir arada bulunduran ve tek bir kaynaktan elde edilen çözümler sunabiliyor. Bosch Grubu’nun stratejik hedefi ya yapay zeka içeren ya da yapay zeka yardımıyla geliştirilmiş veya üretilmiş olan ürünler ve çözümler ile ağa bağlı yaşamı kolaylaştırmaktır. Bosch, yenilikçi olan ve büyük bir ilgi gören ürünler ve servislerle dünya genelinde yaşam kalitesini iyileştirmektedir. Kısacası Bosch, ‘Yaşam için teknoloji’ sunuyor. Bosch Grubu, Robert Bosch GmbH ve yaklaşık 60 ülkedeki yaklaşık 470 bağlı kuruluşu ve bölge şirketinden oluşmaktadır. Satış ve servis ortakları dahil edildiğinde, Bosch’un küresel üretim, mühendislik ve satış ağı neredeyse dünyadaki tüm ülkeleri kapsıyor. Şirketin gelecekteki büyümesinin temeli, yenilikçi gücüdür. Bosch, dünya genelinde yaklaşık 136 lokasyonda araştırma ve geliştirme alanında yaklaşık 85.500 çalışana sahiptir ve bunların arasında 44.000’in üzerinde yazılım mühendisi bulunmaktadır.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir