CONTİNENTAL İLE 3D YOLCULUK DENEYİMİ

  • Continental mühendisleri tarafından yeni nesil 3D ekranlar geliştirilmeye devam ediliyor.
  • 3D teknolojisi, Continental’in araç içi kamerası ile sürücünün görüş alanını tespit ediyor.
  • 3D teknolojiyle ekranda, üç boyutlu ölçekler, imleçler ve sürücünün görüş alanında bulunan dur işareti gibi nesneler rahatlıkla görülebiliyor.

 

Teknolojiyi lastiklerine kodlayan Continental, seri üretimine geçilen HMC Genesis GV80 model 3D teknolojili otostereoskopik ekranı piyasaya sürüyor. Bu teknolojiyle ekranda, üç boyutlu ölçekler, imleçler ve sürücünün görüş alanında bulunan dur işareti gibi nesneler rahatlıkla görülebilecek.

Continental, üç boyutlu uyarı sinyalini görmek için özel gözlük gerektirmeyen tasarımında, paralaks bariyer (izleyici için görüntüyü bölen eğik çizgiler) kullanıyor. Böylece gerçek nesnelere bakıldığında olduğu gibi hafif kaymış olan iki farklı görüntü sağ ve sol göze ulaşarak üç boyutlu bir görüntü oluşturuyor.

Sürücünün görüş alanını algılayarak başın tam konumuna göre 3D görüntüleri ayarlayan Continental’in araç içi kamerası, bu sistemde önemli bir rol oynuyor. Sürücülerin 3D ekrana çok uzun süre odaklanmasını önlemek amacıyla, kamera dikkat algılama özelliği entegre edilerek sürücünün dikkatinin dağılabileceği veya yorulabileceği anlar belirleniyor. Continental, gösterge panelinde 3D görüntüleme ile sürücünün gelişmiş sürücü destek sistemleri, geleneksel ekranlar, iletişim hizmetleri ve bilgi-eğlence uygulamalarından gelen bilgilerle aşırı yüklenmesini önlemeye odaklanıyor.

Continental İnsan-Makine Arayüzü İş Kolu Başkanı Dr. Frank Rabe, “Seri üretimine geçtiğimiz otostereoskopik 3D teknolojili ekranımızla, insan-makine etkileşimini yepyeni bir seviyeye taşıyor ve geleceğin bağlantılı kokpitinde sezgisel iletişimin temellerini atıyoruz. Aynı zamanda güvenlik ve konforu bir arada sunan bu tasarım ile yalın elektronik mimariden ödün vermemek için orta konsolda veya gösterge panelinde bulunan çeşitli ekranlara alanlar arası dağıtıcı çözümüzü entegre ediyoruz” dedi.

Continental’in Alanlar Arası Dağıtıcı Çözümü, Bağımsız Ekranlar ve Kontrol Üniteleri Arasındaki Sınırları Ortadan Kaldırıyor

Gelecekte karmaşıklığı azaltmak, ağırlıktan ve yerden tasarruf etmek için tüm araç içi girdi ve çıktı cihazları için çok az sayıda kontrol ünitesi gerekecek. Yüksek performanslı bir bilgisayar olan alanlar arası dağıtıcı çözümü, HMC Genesis modelinde kullanılan Continental 3D ekranının altyapısını oluşturuyor. Bu çözüm modern E/E mimarisinin dönüşümünde yeni bir dönüm noktası olarak nitelendiriliyor. Buradaki amaç ise çok sayıda bağımsız kontrol ünitesinden birkaç adet yüksek performanslı bilgisayara geçmek… Continental’in yeni nesil alanlar arası çözümünde, tüm ekranlar tek bir üniteye entegre ediliyor. Sürücü, jest kontrolü gibi araçlarla içeriği birden fazla ekrana dağıtarak, navigasyon haritalarını ön koltuktaki yolcunun ekranından kendi ekranına sürükleyebiliyor ve tam olarak durmasını istediği yeri ayarlayabiliyor. Otomatik sürüş modunda araç içinde yer alan tüm ekranlar bir araya geliyor. Normal sürüş modunda da yalnızca ön koltuktaki yolcunun tarafında görüntülenen tüm hizmet ve uygulamalar ise yine sürüş konforu için bir araya getiriliyor.

Lightfield Ekran: Herkes için Araç İçi 3D Filmler

Ön ve arka koltuklardaki yolcuların da üç boyutlu deneyimin keyfini çıkarmaları için Continental, Silikon Vadisi merkezli Leia Inc. şirketinin doğal 3D Lightfield Teknolojisi’ne dayanan yeni bir 3D ekran geliştiriyor. Bu teknoloji ile baş hareketini algılayan kameralara ve 3D gözlüklere gerek kalmayacak. Böylelikle doğal 3D ekran yalnızca ağırlık, alan ve maliyet tasarrufu sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda video konferans ve çevrimiçi alışverişten artırılmış gerçeklik oyunlarına ve 3D filmlere kadar tüm dijital hizmet dünyasını bağlantılı araçlardaki tüm yolculara açıyor. Continental bu sistemde Leia şirketinin Diffractive Lightfield Backlighting (DLB™) teknolojisini kullanıyor. Bu ekran panelinin altında ışığı bükerek doğal bir 3D etkisi oluşturan kırınım ağı ve nano yapıları barındıran optik bir dalga kılavuzu olarak öne çıkıyor /

Continental, 2022 yılında sistemin üretimine geçmeyi planlıyor.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir