OSS DEN, 8.AFTERMARKET KONFERANSI’NDA SEKTÖRE DAMGA VURACAK TEKLİF

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği (OSS) tarafından desteklenen, Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) ve Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) tarafından ortaklaşa düzenlenen 8. Aftermarket Konferansı The Green Park Pendik Hotel’degerçekleştirildi. Sektörün önde gelen kurum ve kuruluşlarının katıldığı konferansa,OSS Derneği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Eyal TARABLUS’un açılış konuşmasında gündeme getirdiği sektörümüzün terminolojisini Türkçeleştirelim önerisi damga vurdu.

TARABLUS: Sektörün Terminolojisi Türkçeleşmeli

 

Konferansa, OSS Derneği’ni temsilen Yönetim Kurulu Üyelerinden Eyal TARABLUS, Rıfat PERAHYA, Burak AKIN, Hakan ATAOĞUZ katıldı. OSS Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Eyal TARABLUS, ilk olarak derneğin yenilenen ismi ile ilgili kısa bilgi verdi. Derneğin eski ismi Yenileme Pazarı Geliştirme Derneği içerisindeki ‘’Yenileme Pazarı’’ sözcüklerinin, sektörün İngilizce terminolojisi olan ‘Aftermarket’i tam karşılamadığını ifade eden TARABLUS, derneğin isminin sektörümüzdeki telematik gerçeği ve buna bağlı satış sonrası hizmetleri de kapsaması için “Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri” olarak değiştirildiğinden bahsetti. TARABLUS, dernek olarak isim değiştirerek attıkları bu adımın tüm sektöre riayet ederek sektörün isminin de “Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Pazarı” olması gerektiğinin altını çizdi ve TAYSAD ve üyelerine çağrı yaptı.

OSS’denTAYSAD’a ÇAĞRI

 

OSS olarak yaklaşık 290 Milyon sürücü için 100 Milyar Euro’dan dan fazla hacme sahip Avrupa Satış Sonrası Pazarı’nın kurallarının belirlenme süreci, adil ve eşit rekabet yaratılmasının bir bire içinde olunduğundan bahseden TARABLUS, her zaman, herkes ile; özellikle de sadece TAYSAD’a üye olan ve OSS’ye üye olmayan firmalar ile paylaşabileceğimiz bilgi birikimimizin olduğunu düşündüğünü ifade etti.

TARABLUS, konuşmasının son bölümünde “Tüm diğer sektörlerde olduğu gibi Satış Sonrası Pazarı’mızda da dijital geleceği yaşıyoruz. Sürücülerin bu değişen dijital koşullarda Satış Sonrası Pazar’da seçim hakkına sahip olması gerekiyor. Onların beklediği hizmeti sağlamak için; bağımsız satış sonrası oyuncularının internete bağlı araçların verilerine kesintisiz bir şekilde ulaşımı çok önemli. Daha fazla hasardan koruması için araçlardaki erken uyarı sistemi ve araçta üretilen veri üzerine kurulmuş yenilikçi hizmetler müşteri beklentilerini arttırdı. Bu konuların yasal altyapı ile desteklenmesi bağımsız Satış Sonrası Pazarı’nın geleceği için çok kritik. Avrupa’da konuyla ilgili etkin bir yasal altyapı ve araç verilerine ulaşım için önemli yasal hazırlıklar var. Bunlardan biri Araç Tip Onay Yasası ve e-arama yönetmeliği. Bu yasal alt yapıların ülkemizde de hayata geçmesi için OSS Derneği olarak vakit ve nakit harcamaya devam ediyoruz. Bu aktardığım örnekler çoğaltılabilir. Yapılacak çok iş var! OSS Derneği olarak, TAYSAD ile işbirliğini arttırmak istiyor, sizlerden davet bekliyoruz.” sözleri ile OSS ve TAYSAD işbirliğini artırma yönündeki temennilerini dile getirdi.

 

Ayrıca konferansta Otomotiv Satış Sonrası Pazarı’nda Türkiye ve Dünya’da yakın gelecekte gerçekleşmesi düşünülen muhtemel senaryolara yönelik planlamalar, sektördeki son yenilik ve gelişmeler değerli konuşmacıların katılımı ile ele alındı.

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir