PIRELLI KLASİK MİNİ KOLEKSİYONCULARI İÇİN YENİ BİR LASTİK ÜRETTİ
YENİDEN DOĞAN CN54 İNGİLİZ TASARIM İKONU İÇİN KLASİK GÖRÜNÜMÜ VE MODERN TEKNOLOJİSİYLE SERİDE YERİNİ ALDI
Efsane otomobil Mini sahipleri için yeni bir Pirelli Collezione lastik tanıtıldı. 1950 – 1980 arası üretilen dünyanın en ikonik otomobilleri için tasarlanan Pirelli Collezione lastik ailesi, klasik görünümle modern teknolojiyi buluşturuyor.
GELECEĞİN TEKNOLOJİSİNE SAHİP KLASİK BİR LASTİK
Pirelli, klasik Mini’nin tüm farklı versiyonları (Innocenti tarafından lisanslı olarak üretilen otomobiller de dahil) için ilk kez 1972’de pazara sunulan Cinturato CN54 lastiği 145/70 R12 ebadında yeniden yarattı. Bu radyal lastik orijinale benzer bir sırt deseni ve yanak tasarımı ve modern teknolojilerle üretildi. Islak zeminde artırılmış yol tutuşu sağlamak amacıyla en yeni hamurlarla üretilen Pirelli Collezione lastikleri, orijinal stilden ödün vermeden emniyet ve yüksek güvenlik standartlarını garanti ediyor. Pirelli mühendisleri, bu lastiğin geliştirme sürecinde Mini’nin yeniyken sahip olduğu süspansiyon ve şasi ayarlarını mükemmel şekilde tamamlamak için orijinal araç tasarımcılarının kullandığı aynı parametrelerle çalıştı. Bunu başarmak için Milano’daki Pirelli Vakfı arşivlerinde bulunan orijinal malzeme ve tasarımları referans aldılar.
PIRELLI VE MİNİ: İTALYA’DA YAZILAN UZUN BİR HİKAYE
Pirelli, Mini için bir Cinturato lastik tasarlamaya 1964 yılında 367F adlı bir sırt deseniyle başladı. Bir yıl sonra Mini’nin başarısı İtalya’ya ulaştı. Innocenti’nin Milano yakınlarındaki Lambrate fabrikasında bu otomobilleri üretmek için lisans almasından sonra üretim 1975’e kadar devam etti. Pirelli 1976 yılında Mini 90 için 145/70 SR12 ve Mini 120 için 155/70 SR12 ebatlı lastikleri geliştirdi. Pirelli ayrıca otomobilin Innocenti Turbo De Tomaso gibi spor versiyonları için daha geniş sırt desenli ve geleneksel modellere göre daha kısa yanaklı özel ‘geniş seri’ radyal lastikler üretti. Pirelli’nin 1980’lerde şehir otomobilleri için ürettiği P3; Red Flame, Check Mate, Studio 2 ve Piccadilly özel edisyonları dahil tüm Mini ailesinin donanımı oldu. Mini, 2000 yılında BMW’nin kanatları altında yeniden doğdu. Pirelli de yeni otomobil için Eufori@ Run Flat lastiğin homologasyonunu aldı. Güvenilirlikle eş anlamlı olan bu lastik, aracın toplam ağırlığını destekleyebilen özel yapısı sayesinde tamamıyla inmiş olsa bile maksimum 80 km/saat hızda 150 kilometreye kadar yol alınabilmesini sağlıyordu.
PIRELLI CİNTURATO: TEKNOLOJİ VE GÜVENLİK
Pirelli’nin ilk lanse edildiğinde “içinde kendi emniyet kemerine sahip olan muhteşem yeni lastik” diye tanımladığı radyal yapılı Cinturato, 70 yıldan uzun süre dünyanın en önemli otomobillerinin donanımı oldu. Pirelli, Cinturato CA67, CN72 ve CN36 versiyonlarının pazara sunulmasıyla yol için sportif lastik konseptini yaratmış oldu. Bu konsept, Ferrari 250 GT ve 400 Superamerica, Lamborghini 400GT ve Miura, Maserati 4000 ve 5000 gibi dönemlerinde iz bırakan otomobiller kadar yol tutuşu sağlamak için gerekliydi. Takvimler 1970’lerin ortalarını gösterdiğinde Cinturato ailesinin bir sonraki büyük devrimi sıfır derece naylon kayış ve ultra düşük profile sahip Cinturato P7 ile geldi. Bu lastiklerin yol için benimsendiği ilk otomobil modelleri, Porsche 911 Carrera Turbo, Lamborghini Countach ve De Tomaso Pantera oldu. P7’yi takip eden P6 ve P5, 1980’lerde P600 ve P700’ün öncülleri oldu. Bu lastiklerde ıslak zeminde yol tutuşu ve viraj alma konularında güvenlik iyileştirmeleri öne çıktı. 1990’lara gelindiğinde güvenlik ve performansın daha da geliştirildiği P6000 ve P7000 pazara sunuldu. Cinturato P7 adı, 2009 yılında geri döndüğünde yakıt tüketimini ve zararlı emisyonları azaltma, ekolojik malzemeler kullanma, iyileştirilmiş kontrol ve frenleme yetenekleri gibi özellikleriyle öne çıktı. En yeni Pirelli Cinturato P7 kendisini ortam sıcaklığına ve sürüş koşullarına göre adapte eden akıllı hamuruyla şimdi daha güvenli, daha verimli ve daha sürdürülebilir.
PIRELLI COLLEZIONE
Pirelli Collezione ailesi, orijinal versiyonların görünümünü ve sürüş hissini koruma ama bir yandan da modern teknoloji ve üretim süreçleri sayesinde verimliliği ve güvenliği artırma olmak üzere iki amaca birden hizmet edecek lastiklerle otomotiv tarihini sürdürmek için doğdu. Ürün yelpazesinde ilk kez 1927’de pazara sunulan Stella Bianca’dan Stelvio’ya ve daha yakın tarihli Cinturato P7 (1974), P5 (1977), P Zero (1984) ve P700-Z (1988) lastiklere kadar efsanevi isimler yer aldı. Pirelli Vakfı’nın kapsamlı arşivlerinden derlenen resimler, planlar ve diğer materyaller bu lastiklerin yeniden yaratılma sürecinin temel bir parçasını oluşturdu. Vakıf, yıllar içinde yaratılan her Pirelli lastiğinin tasarımı, geliştirilmesi ve üretimiyle ilgili tüm belgeleri arşivlerinde saklıyor. Pirelli Collezione lastikleri, Longstone Tyres gibi klasik otomobil lastiği uzmanı satıcıların yanı sıra Pirelli’nin Los Angeles, Münih, Monako, Dubai ve Melbourne’daki P Zero World mağazalarında müşterilere sunuluyor.
MİNİ: 1959’DAN GÜNÜMÜZE BİR STİL VE TASARIM İKONU
British Motor Corporation’ın sıfırdan tasarladığı ilk model olan Mini Minor 850, Austin ve Morris olmak üzere iki farklı marka tarafından, sırasıyla Austin Seven ve Morris Mini-Minor adlarıyla satıldı. Alec Issigonis’in günlük ulaşım amaçlı olarak tasarladığı otomobilin motor sporlarına da uyarlanabileceği kısa sürede fark edildi. 1961’de ortaya çıkan ilk Mini Cooper, iki yıl sonra Monte Carlo Rallisi’nde zafere ulaştı. Bu yıllar, ‘mini otomobil’ olgusunun İtalya’ya da ulaştığı dönemdi. Manevra alanının dar ve park yerlerinin yollardaki araç sayısına kıyasla az olması, otomobil tasarımında yeni bir konseptin düşünülmesine neden oldu. Mini’nin İtalya’da Mini Minor 850 ile başlayan üretimi daha sonra Cooper 1000 ve nihayetinde Mk2, Mk3, Mini 1000 ve Mini 1001 modelleriyle devam etti. Cooper’ın İtalyan versiyonları, İngiliz modellerine göre daha donanımlı ve daha düşük fiyatlı olmaları sayesinde büyük başarı elde etti. 1970’ler yaklaşırken British Leyland (BMC’nin devamı) iki karar aldı. Birincisi, Mini’yi ayrı ve bağımsız bir markaya dönüştürecek, ikincisi ise yeni bir Mini Clubman lüks versiyonu pazara süreceklerdi. 1984 yılında otomobilin güncel kalması için önde disk frenler kullanılması gibi çeşitli mekanik modifikasyonlar yapıldı. 1997’ye gelindiğinde Mini markası BMW tarafından satın alınmıştı. Mini 2019’da markanın 60. yıl dönümünü özel Mini 60. Yıl Edisyonunu sunarak kutladı.