‘’SÖYLENEBİLECEK SON GÖZE EN GÜZEL ÖRNEK, AĞAÇLAR GİBİ YAŞAYIP AYAKTA ÖLMEK…’’

Firmanızın kuruluşu ve faaliyet alanı hakkında bilgi verir misiniz?

Turkas 2003 yılında sektörde saygınlığı ve tecrübesi ile bilinen Sayın Refik Öztüfekçi tarafından Bursa’da kuruldu. Ağırlıklı otomotiv yan sanayi ve endüstri alanlardaki kullanımlarıyla mobilya, makine, sağlık, askeri vb. sektörlerde de gazlı amortisör üreticisi olarak 14 yılı aşkın süredir hizmet vermekteyiz.

Firmanızın ana hedeflerinden bahseder misiniz?

Vizyonumuz; yurtiçinde ve yurtdışında gazlı amortisör üreticisi olarak bilinen ve tercih edilen bir marka olmaktır. Kendi markalarımız ile yurtdışı pazarlarında yer almak ve hizmet vermektir. Bu hedefimize ulaşırken tırmanacağımız gelişim merdiveninde teknolojiye uyum, sürekli gelişim, müşteri memnuniyeti odaklı olmak, bilgiyi doğru ve verimli kullanmak gibi basamakları bilinçli, planlı ve kendinden emin çıkmaktayız ve hızımıza hız katarak devam etmekteyiz.

Tüketicinin sizi tercih etme nedenleri nelerdir?

Hizmet verdiğimiz yan sanayi sektöründe rekabet özellikle yurtiçinde maalesef fiyata indirgenmesinden dolayı müşterinin tercih etme kriterini fiyatla sınırlandırmaktadır. Biz  yenilikçi yaklaşımlarımızla sürekli gelişim hikayemize, üç yıl önce başladık. Gerek üründe, gerekse müşteriye sunduğumuz hizmet kalitesinde problemlerimizi tek tek aşıp tercih edilebilirliği fiyatın üstüne çıkarttığımıza inanıyorum. Bu noktada müşterinin Turkas’ı tercih etmesinin sebebi olarak; güvenilir ürün, güvenilir hizmet ve uzun soluklu bir dostluk ilişkisinde kararlı ve karakterli bir anlayışın olduğuna inanıyorum. Biz müşterilerimize, bizler için ne kadar kıymetli olduklarını samimi olarak somut örneklerle ifade ediyoruz, onlarda bizi bu yolculukta yalnız bırakmıyorlar.

Kalite politikanızdan bahseder misiniz? Kalite ve garanti koşulları nelerdir?

Kalite bir atmosferdir. Nasıl atmosfer olmasa nefes alınmaz ve yaşam olmaz, yaptığınız işin her alanında bir kalite anlayışınız olmaz ise hayat bulup devam etmesi düşünülemez. Bunun bilincinde bir ekiple çalışıyoruz. Kalite; ne sadece ürünle, ne de sadece verdiğiniz hizmetle ilgilidir. Bu anlayış; yaptığınız işin, her hücresinde telaffuz edilmiyorsa var olma mücadeleniz beyhude kalacaktır. Basit bir bakış açısında herkes kendine sormalı benim yaptığım işle ilgili kalite ne demektir diye.. Biz bu soruya kendi tecrübe ve gözlemlerimizle, Turkas ailesinin önemli bir parçası olan müşterilerimizden gelen geri bildirimlere karşı duyarlı bir anlayış ile tespit etmeye ve geliştirmeye çalışıyoruz. Bize gelen her negatif geri bildirimi bir gelişim süreci olarak değerlendirdik ve her defasında bir ödev çıkardık. Bu bakış açısı sizi gerek müşterinizin nezdinde, gerek sektörde kalite konusunda ciddi mesafeler kat etmenize imkan sunuyor. Yaptığınız her işi bir gerekçeye ve somut bir veriye veya standarda dayandırdığınız zaman kararlı duruş anlayışının iskeletini oluşturuyorsunuz. Bizde bunu kendimize rehber edinerek çalışmalarımızı yürütüyoruz. İlerledikçe de daha çok yol almamız gerektiğini hissediyoruz. Garanti koşullarımızda bu konu ile ilgili yönetmeliklere uygun olarak standart ürünlerde üretim tarihinden itibaren iki yıl olarak belirlenmiştir.

Satış pazarlama organizasyonundan bahseder misiniz?

Firmalarımız bir canlı organizma olsaydı bu vücudu besleyen damarlar ve kalp atışı olurdu. Satış tüm iş dünyasında çok önemli bir olgu. Bildiğiniz gibi satışın bir kaç farklı yöntemi vardır. Bizim hizmet verdiğimiz sektörde sıcak satış olarak tabir edilen birebir sipariş alma ve gönderme üzerinde işleyen bir sistem. Bu sistemi siz değil müşteri belirliyor. Sıcak satışla beslenen bir bedende canlı kalmasının devamlılığı, satışın dinamik olmasını gerektirir. Sürekli aksiyon halinde olmalısınız ki devam edebilesiniz. Bu anlamda bizim yurtiçi ve yurtdışı olarak iki ana grupta satışı ele alıyoruz. Yurtiçini kendi içinde bölgesel, yurtdışını da cirosal dengeler göz önünde bulundurularak organize edilmiş durumda. Normalde müşteri portföyümüz sadece kurumsal veya sadece küçük sanayi olmadığı için müşteri profiline göre şekillenen esnek, uyumlu, yeniliklere açık, iş odaklı, heyecanlı genç bir ekibimiz var. Çabuk öğreniyoruz, hemen uyguluyoruz ve en önemlisi işimizi iyi takip ediyoruz.

 

Geçtiğimiz sene logonuzda yaptığınız değişikliğin nedeni nedir?

 

Günümüzde özellikle sıcak satış ile hizmet veren firmalar için çok daha önemli olan imaj yönetimi, marka değeri vb. konularda firmaların vizyon sahibi olması, bütçe ayırması kaçınılmaz bir gerçek… Biz Turkas olarak güvenilir, saygın bir geçmişimiz olmasının üzerine markamızı ve kurumsal kimliğimizi daha doğru vurgulamamız gerektiğine inanıyoruz. Rekabetin bizi getiridiği bir nokta ve artık ihtiyaç seviyesinde olan kurumsal kimliğin düzenlenmesinin Turkas’ı farklı bir yere taşıyıp, farklı bir değer katacağına inancımız tamdır. Bu çerçevede en temel hamlelerden biri olarak logo ile ilgili küçük bir çalışma ile aksiyonlarımızı almaya devam ediyoruz. Yapılan çalışmaları bu sene daha çok uygulama imkanı ve lansman imkanı buluyor, yeni kurumsal kimliğimizle müşterilerimizi buluşturma çalışmalarımıza devam ediyoruz.. Kurumsallığın işleyiş ve prosedürsel yönü ile hergün bir adım daha yol alırken kurumsallığın müşterilerin algısına bakan ve bu işin vitrini sayılabilecek kurumsal kimlik lansmanında her geçen gün gelişen vizyonel anlayışımızla daha doğru ve etkin bir kurumsal kimlik oluşturma yolunda ilerliyoruz. Logo çalışmamızda bu çalışmaların küçük ve önemli bir hüzmesidir.

 

Ürünlerininizin nerelere ulaştığı ve  müşteriye sunduğunuz ürün çeşitliliği hakkında neler söylersiniz?

Gazlı amortisör ilk bakışta basit bir ürün olarak görünür ve bilmeyen biri için çok fazla çeşidinin olamayacağı düşünülebilir. Hayattaki en önemli tecrübelerden biri olan ‘’basit olan her zaman zordur.’’ gerçeğini boşa çıkartmayan bir üründür gazlı amortisör… Dünya genelinde çaplarına göre standartı olan gazlı amortisörün çalışma prensibi ve kullanılan malzemesine göre de çeşitleri mevcuttur. Dinamik (çizgili) gazlı amortisör, paslanmaz amortisör, ters amortisör, valfli amortisör vb. bunların yanında farklı alanlarda kullanılan blocklift grubu ise kendi içinde çap olarak ve çalışma prensibine göre çeşitliliğe sahiptir. Bu çeşitliliklerin yanında ürün gamımıza her geçen gün yeni bir ürün katma ile ilgili çalışmalarımız devam etmektedir. Bu konuda bilinçli bir Ar-ge kodrumuz ile yenilikleri takip etme ve geleceğin Turkas’ını imar etmede enerjimiz ve motivasyonumuz her daim mevcuttur. Bu ürünlerin %65-70 kadarı yurtdışına ağırlıklı olarak Avrupa’ya sevkedilmektedir. Geri kalan %30-35  ise yurtiçinde her bölgeye dağıtılmaktadır.

 

Piyasaya yeni bir ürün sunarken hangi noktaları göz önünde bulunduruyorsunuz?

Fikir ona derler ki bir yol açsın, yol ona derler ki bir gerçeğe ulaşsın… Bu sevdiğim bir sözdür. Firmalar içinde yeni ürün demek talep edilecek olan satılacak olan ve kazanca dönüşebilecek olan en önemlisi insanımızın bir ihtiyacına cevap verecek olan ürün demektir. Bu konuda sektörümüzdeki tecrübemiz ve müşterilerimiz ile olan ikili ilişkilerimde ihtiyaçların doğru tespit edilmesi ve sektörün geleceğinin nereye gittiğini görebilmemiz bizi yeni ürün geliştirme noktasında doğru yönlendirmektedir. Bu bakış açısında teknik ekimizi güçlendirerek yol alıyoruz.

Firmanızın belirlediği kısa ve uzun vadeli planlarınız nelerdir?

Hedef var olmanın temelindeki ana tetikleyici ögedir. Hedefsiz bir firmanın aynı kalitede bir hizmet sunması veya kendini geliştirmesi beklenemez. Bizimde kısa-orta-uzun vade de belirlediğimiz hedeflerimiz var. Kısa vade de sistem  iyileştirmeleri, ERP sisteminin devreye alınması, müşteri ilişkilerinin iyileştirilmeleri gibi temel bazı yaklaşımları düzenlemek ve verimli hale getirmek, ürün kalitesinin iyileştirmeleri öncelikli hedefimizdir. Yine eş zamanlı yürüyen yeni Pazar arayışları ve yeni ürünlerin bünyeye katılması orta vade de sonuç almayı hedeflediğimiz diğer çalışmalarımızdır. Uzun vadeli hedeflerimiz ise sektörün bize açtığı pencereden öngördüğümüz bazı çalışmalarımız olacak fakat bunlar biraz daha stratejik olduğu için bugün paylaşmayı çok uygun görmüyorum. Fakat hedeflediğimiz bir vizyonumuz var ki; o da Turkas’ın marka değerini ve bilinirliğini arttırmak ve saygın bir kuruluş haline getirmektir. Bu hedefe giden yolda emin adımlarla ilerliyoruz.

Kullanıcıya sunduğunuz ürün çeşitliliği hakkında neler söylersiniz?

Bugün know-how’ın önemini tartışmaya gerek yok. Kendini geliştirme yolculuğunda hızınıza hız katacak en önemli parametrelerden biri. Bizde teknik anlamda daha hassas ve özel ürün gruplarındaki tecrübemiz ve know-how’ımız ile ürün çeşitliliğini arttırarak müşterinin tüm ihtiyaçlarını karşılayabileceği bir firma olma çabasındayız. Müşteriye ‘’hayır’’ veya ‘’yok’’ dememek için önemli bir gelişim noktası, kaldı ki hizmet verdiğiniz sektör sizi buna mecbur ediyor. Bizde 25 yılı aşkın deneyim ve tecrübeli ekibimiz ile ürün çeşitliliğimizi her geçen gün iyileştirme ve geliştirme içerisindeyiz.

Ürünlerinizin araç sahiplerine ne gibi kolaylıkları ve avantajları oluyor?

Bildiğiniz gibi biz otomotiv yan sanayi sektöründe hizmet veren bir firmayız. Bunun müşteriye bakan en önemli anlamı, ürettiğiniz ürünün orijinal ürünle birebir örtüşmesi ve fonksiyonel bir eksikliğin olmadan müşterinin ihtiyacını görmesidir. Ürününüzün kalitesi ne kadar orijinal ürün ile eş değer olursa o kadar tercih edilirsiniz. Bu anlamda orijinal ürüne en yakın ürünü üretmek bizim öncelikli çalışmalarımızdan biridir. Hatta bu konu ile ilgili bu yıl başlayıp önümüzdeki yıllarda devam etmesini beklediğimiz bir çalışma içerisindeyiz. Müşterilerimize bu konuda kusursuz bir hizmet vermek çabasındayız.

Bununla beraber Turkas ile çalışmak, müşteri odaklı bir firma ile çalışıyor olmanın avantajını hissedebilecekleri esnek üretim anlayışı ile tüm aciliyetlerin karşılanması anlamına geliyor.

Ucuz ve ucuz olduğu için de kalitesiz anlayışına karşı Kalite / fiyat değerlendirmesinde kesinlikle tercih edilen bir marka olan Turkas, verdiği iki yıl garanti vermesi ise müşterileri için sağlandığı önemli avantajlardan biri.

Ürünlerinizin sektördeki diğer rakip firma ürünleriyle karşılaştırdığınızda neler söylersiniz?  

Aslında içinde bulunduğumuz ürün grubunun yan sanayi sektöründe alt parçalarının standart oluşundan kaynaklı kaçınılmaz bir tekelliği var. Bu durum sizi ortalamada ürün kalitesinde rakipleriniz ile aynı seviyede olmanıza mecbur ediyor. Biz gerek know-how bilgimizle, gerek işçilik kalitesinde fark oluşturmaya çalışıyoruz. Müşteri nezdinde ise en büyük farkı hizmet kalitesinde ve müşteriye karşı olan duyarlılığımızda oluşturuyoruz. Ürüne bakan yönü ile sürekli gelişim çalışmalarımızın geleceği bir seviye, bizi zaten piyasa şartlarındaki ortalamasının üstüne çıkmaya mecbur bırakacaktır. Bunu bugünlerde dahi hissediyoruz. Bu açıdan geleceğe yönelik bir yatırım ve ar-ge çalışmaları orta vade planlarımızın içindedir. Siz yurtiçi veya yurtdışı pazarında farklı bir platforma geçmek istiyorsanız zaten bunu yapmak zorundasınız. Bizimde tüm çabamız sürekli gelişim merdiveninin basamaklarını sağlam, hızlı ve tek tek çıkarak hedefimize ulaşmaktır.

‘’Söylenebilecek son göze en güzel örnek, ağaçlar gibi yaşayıp ayakta

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir