‘KALİTE ESASTIR, TARTIŞILMAZ’

Şampiyon Filtre Yönetim Kurulu Üyesi Selahattin Yılmaz ile keyifli bir röportaj gerçekleştirdik.

Firmanızın kuruluşu ve faaliyet alanı hakkında bilgi verir misiniz?

1977 yılında ticari faaliyetlerine Güneyli Yılmaz adı altında tedarikçi firma olarak başlayan bir başarı hikayesini kısa zaman içinde yerini üretici firma pozisyonuna getiren Şampiyon Filtre A.Ş. 1985 yılında Hatay ilimize bağlı İskenderun ilçesinde Otomotiv Ana ve Yan sanayii kuruluşlarına hizmet vermek üzere kurucu başkanımız Sn. Şahap Yılmaz önderliğinde ana dağıtım firması olarak faaliyetlerine başlamıştır.

Mevcut üretim faaliyetini İskenderun Organize Sanayii bölgesinde gerçekleştirmekte olup, satış ve pazarlama organizasyonunu İstanbul’da bulunan merkezinden yürütmektedir. Firmamız, hal hazırda kurucumuz tarafından firmanın yönetimini ikinci jenerasyona aile anayasasının imzalanmasına müteakiben aktarmış, firma yapısı çoğunlukta yetkin aile bireylerinden oluşan ancak dışarıdan da profesyonel danışmanlar eşliğinde yürütülen yönetim ve icra kurulunu oluşturmaktadır. Global kurumsallaşmaya giden bu yol için majör stratejik ve aksiyon planlaması yapılmış ve bu süreçten sonra hız kazanmaya başlayacak olan markalaşma yönündeki çalışmalarımıza kesin kararlılık ile mevcut yönetim ivme katmıştır.

Firmamız kendi alanlarında uzman, profesyonel ve dinamik yönetici kadrosu ile globalleşen dünyanın uluslararası gereksinimlerine, normlarına uygun, kurumsal yönetim anlayışı ile pekiştirerek, faaliyetlerini 450 kişilik kadrosu ile devam ettirmektedir.

Kalite politikanızdan bahseder misiniz? Kalite ve garanti koşulları nelerdir?

Üretim faaliyeti olarak firmamız, Filtre Sanayiinde Ulusal ve Uluslararası kalitelerde başta Orijinal Ekipman Üreticilerinin (O.E.M.) talep ettikleri ISO-16949 kalite sistemi kalite belgesi ve sektörel diğer çeşitli sertifikalarını bünyesinde bulundurmak ile birlikte üretimini iç ve dış pazarlara sunmak üzere, yağ, yakıt, hava ve hidrolik tipi grupların altında toplayarak 3.000’i aşkın filtre çeşidine ulaşmış ürün yelpazesini (in-house) üretim yaparak gerçekleştirmek ile beraber orijinal üretime eş değer ürün kalitesi ile satışa sunmaktadır.

Satış pazarlama organizasyonundan bahseder misiniz?

Sektör-ürün-araç segmentasyonun’da firmamız kendisine, hafif ticari, tarım, tarım ekipmanları, ticari, çekici ve iş makinası grubunu core-business olarak seçmiş konsantrasyonunu bu ürün gruplarında yoğunlaştırmasına rağmen, haklı müşteri ihtiyaçlarını karşılamak üzere otomotiv sektörü binek araç grubundaki ürün yelpazesini de geliştirerek üretim, pazarlama ve satış faaliyetlerini her geçen gün hızla gerçekleştirmektedir.

Üretim faaliyetlerimizin ilk başladığı yıllardan buyana müşteri talepleri başta olmak üzere koşulsuz müşteri memnuniyetini kendisine misyon edinmiş bir yönetim anlayışı ile sürdüren firmamız güncel durum itibari ile yıllardır verdiği emeklerin meyvelerini son yıllarda toplamaya başlamıştır. Mevcut durumuz itibari ile uluslararası araç üreticileri başta olmak üzere Türkiye’de faaliyet gösteren O.E.M., O.E.S. ve Aftermarket müşterilerine ürün ve satış sonrası servisi sağlamaktayız.

Nihai tüketiciden başlayan tedarik zinciri yönetiminde Şampiyon filtre ürünlerinin talep edilen marka haline gelmesindeki temel faktörlerin başında, Kalite kavramı ile ilgili sürecin tartışılmaya gerek kalmaksızın konuyu kapatmamız gerekir. Kalite esastır, tartışılmaz. Ürünler yukarıda belirtildiği üzere O.E.M. standartlarında eş değer ürün olarak üretildiği üzere; bu argümanı pazarlama ve satış organizasyonumuzda gerçekleştirdiğimiz tüm iletişim mecralarında müşterilerimize sağladığımız hizmet ve ürün kalitesi kuruluşumuzda buyana Şampiyon Filtrenin en büyük taşınmaz varlığı haline gelmiştir. Bu güveni müşterilerine tahsis eden organizasyonumuz, müşterilerimizin nihai müşterilerinden almış oldukları pozitif geri dönüşlere karşılık sürecin başından tamamlanmasına kadar ki zaman periyodunda bir kez daha kalitesini taçlandırmaktadır. Sektörümüzde bir ilk olarak gerek ulusal gerekse çok uluslu üreticilerde nadir olmak üzere; Gurantee & Warranty kapsam sürecini işletmekteyiz. Müşterilerimizin esas işi ürünün satış sürecinde üretici ve nihai noktalar arasındaki tedarik zincirini yönetmektir. Müşterilerimizin asli görevlerinden bir tanesi, Hizmet ve Ürün satmak üzere olması gerektiği üzere; müşterimizi birde kalitenin nihai müşterisine anlatılması sorununu bizler yukarıda belirtildiği taahhütname ile üstlenmiş oluyoruz. Zaman zaman sektördeki diğer rakiplerimizce dolaylı yoldan, 10 ila 50 liralık satış fiyat aralığında olan bir ürünün aracın kendisine vereceği zarar; 10 binlerce liralık masraflara ulaşabileceği üzere en direkt olarak tarafımıza en çok sorulan soruların başında gelmektedir. Aslında sorunun cevabı yukarıda gizli. ‘’Kalite esastır, Tartışılmaz’’

Tüketicinin sizi tercih etme nedenleri nelerdir?

Öncelikle ürünün kendisini sonrasında şayet ürünümüzden oluşacak herhangi bir hasarın tespitine yönelik oluşacak her türlü zarar ve ziyanı firmamız üstlenerek; kendi sigortamızı oluşturmuş oluyoruz. Böylece iddialı bir garanti taahhütname kapsamını içerir sigorta; ancak en doğru, güncel ve modern laboratuvara sahip olan firmamızca hiçbir şekilde düşünmeden taahhüt edilmektedir. Böylece, zaten kalite anlamında rüştünü birçok çok uluslu araç üreticilerine ilk tedarik sağladığımız üzere kalite sistemimize ve belgelerimize ek olarak verdiğimiz taahhütname bu süreci perçinleştirmektedir. Bunun yanı sıra dünya markası haline gelmiş Avrupalı ve Amerikalı birçok filtre üreticilerine özel markalama yaparak Ana tedarikçilik yapan firmamızın kalitesi hakkında hemen her müşterimizin memnuniyet seviyesini yıllardır en üst düzeyde tutmayı başarıyoruz.

Firma başta, ARGE, İnovasyon, Kalite Güvence ve İnsan Kaynaklarına gerçekleştirdiği yatırımlar ile koşulsuz müşteri memnuniyetini sağlamak üzere yönetim modelini uyguladığı üzere, bununda sonuçlarından bir tanesi olan ‘’Mutlu Müşteri’’ hedef kitlesini firma portföyüne katmayı başarmıştır. Ölçümlemelerini gizli müşteri ziyaretleri ve anketler ile gerçekleştiren firmamız piyasadan topladığı bu veriler sonucunda pozitif geri dönüşler alarak, yaptığımız yatırımların geri dönüşümünü, markamıza sadık müşteri profili kazandırmakla beraber markasına yatırım yapmaya devam etmektedir.

Müşterilerimize, Ar-Ge departmanımızın yeni ürün hedeflerinde yıllık yaklaşık 200 yeni ürünü iç ve dış müşterilerimize servis etmek üzere hedeflerimizi her sene optimum olarak sağlayabiliyoruz.

Yukarıda belirtilen OEM ve Eş Değer kalite koşullarını kapsayan ürünlerimize ek olarak ‘’ Warranty & Guarantee ‘’ kalite taahhütnamesi ile birlikte dinamik satış ve pazarlamadaki yapımızı eklediğimizde aynı çatı altında tamamen yerli üretim yapıp ülke ekonomisine katkı ve istihdam sağlayan firmamızın ‘’one stop shop’’ mantalitesi ile müşteriye fayda maliyeti sağlamaktadır. Efektif satış şart ve koşulları ile birleşmesi ile arz/talep dengesi kaldıraç oranı ise Şampiyon’dan yana tercihi fırsat haline getirmektedir.

Diğer taraftan, Ürünlerimiz özellikle Asya kaplanları diye tabir edilen ülkeler tarafından kopyalanıp dünyanın birçok ülkesinde imitasyon şekli ile satışa sunulmakta olup, buna istinaden uluslararası hukuki süreçleri başlattığımızı belirtmek isterim. İmitasyon ürün görsellerini mevcut müşterilerimiz başta olmak üzere, elektronik bültenler ve sosyal medya aracılığı ile tüm hedef müşterilerimize ulaştırmaktayız.

Kuruluşumuz filtre üretimine ek olarak, Dünya Fortune en büyük ilk 500 firma listesinde bulunan ve kendisini 235. sırada yer bulan Petrol ve petrol türevleri, Kimyasallar, LG Electronics, Chevron, Hotel Intercontinental, Watson kozmetik gibi birçok uluslararası markayı grup şirketlerinde bulunduran Güney Kore menşeili üretici firma olan GS Caltex, Kixx Madeni yağlarının ülke distribütörlüğünü de başarılı bir şekilde devam ettirmektedir. Temsil ettiğimiz madeni yağ ürünümüz dünya genelinde Hyundai ve KIA markalarının ‘’first fill’’ ilk dolum tedarikçisi olmak ile beraber 80’in üzerinde üretici onayına sahiptir. Kısa vadede müşteri satış kanalına uygun ürün gruplarını ithalatını gerçekleştirip, pazara sunan firmamız ilgili markayı Türkiye’de önemli bir rol üstlendirmiş ve aranan marka haline getirmiştir. Peşi sıra markanın imitasyon ürünlerinin ‘de aynen Şampiyon Filtre ürünlerinde olduğu üzere, etik dışı ticaret koşulları altında bazı üreticiler tarafından kopyalanarak pazara sunulmaya başlanmıştır. Her iki ürün grubumuzun ’da yıllardan bu yana taklit edilerek pazara sunulması firmamızın artık markalaştığı yönünde bizlere buruk bir sevinç yaşatmaktadır. Tüm haklarımız saklı olarak hukuki savaşımızı devam ettirmekteyiz.

Kullanıcıya sunduğunuz ürün çeşitliliği hakkında neler söylersiniz?

Pazarlama anlayışının kabuk değiştirdiği 2000’li yılların başı ve sonrasından bu yana, firmamız dünya pazarlama örgütü standartlarına uygun güncel ‘’Yeni Jenerasyon Pazarlama’’ sistematiği ile rakiplerinin hep bir adım önünde olmayı başarmıştır. Her geçen yıl elektronik satış ve pazarlama sistematiğini güncel hayatımız ile birlikte pekiştirdiğimizde aslında müşterilerimize yalnızca iş yerlerinde değil ama kısa süreli olsa da önem arz eden gelişmeler için müşterilerin evlerine kadar uzanan bir birkaç dakikalığına da olsa dokunuş sağlayabiliyor süreç için kendilerine misafir olabiliyoruz.

Başta çalışanlarımızın gönüllü marka elçimiz olması, satışlarımızı artırmak ve en yüksek seviyeye çıkartmak, İş ortaklarımızın vaz geçilmesi olmak, rekabette hep bir adım önde olabilmek, müşterilerimiz ile markamızın arasındaki bağı artırmak, müşteri güvenini, sevgisini ve tabii ki sadakatini kazanmak için pazarlamada ‘’360 Derece Müşteri İlişkileri Yönetimine’’ yatırım yapmıştır. İlgili süreçlerin sürdürebilirliğini sağlamak üzere elimizden gelen tüm gayreti potansiyel ve mevcut müşterilerimize sağlamak için çalışmalarımızı devam ettirmekteyiz.

Yukarıda belirttiğim tüm bu süreçleri Müşteri Sadakat Programları ile desteklemekteyiz.

Piyasaya yeni bir ürün sunarken hangi noktaları göz önünde bulunduruyorsunuz?

Satış aktivitelerimizde dijital pazarlamanın sunduğu imkanlar ile üretim ve müşteri satış kanalı entegrasyonunu birleştiren firmamız dijital satışta 5. yılını kutlamaktadır. Sektöründe birçok uluslararası oyuncu bulunmasına karşın; bir ilki gerçekleştiren firmamız ise nihai müşteri taleplerinden başlamak üzere, mevcut yetkili satıcılarından ve distribütör kanalı müşterilerinden pozitif geri dönüşümler almıştır. Müşterilerimizin ihtiyaçlarına karşılık sağladığımız çözümler neticesinde; ülke, bölge, coğrafya, iklim, makroekonomik, sosyoekonomik koşullar gibi birçok parametre çemberi içerisinde Pazar ve Müşteri beklentileri doğrultusunda aktivitelerini eş zamanlı ve paralel sürdürmektedir. Bunun sonucunda 2016 yılının tamamı ve 2017 üçüncü çeyrek sonu raporlaması itibari ile;

Türkiye Aftermarket pazarında 46 değişik kalite rakipleri arasında müşterileri ile ‘’win-win’’ kazan-kazan stratejisini kendisine ilke edinen firmamız bunun sonucunda markasını 115 ticari rakiplerinde eklenmesi ile toplam 161 firma arasında markasını Pazar liderliğine çıkartmanın haklı gururunu yaşamaktadır. Firmamızın bu büyüme trendi ile birlikte birçok ulusal ve çok uluslu markaların dikkatini üstüne çeken firmamız bu durum karşısında bahse konu olan rakiplerce takip edilen firma konuma geldiğimizi söyleyebiliriz. Bilindiği üzere Pazar lideri olmanın birçok zorlu ancak bizleri devamlı dinamik kılan bir enerjisi vardır. İlgili tutundurmayı pozisyon edebilmek ve geliştirmek için ‘’sürdürebilirlilik’’in sağlanması çok daha zahmetli ve zorlu bir süreçtir. Şampiyon Filtre olarak bunun bedelini ödemeye her zaman için hazır olduğumuzu bildirir ve her daim hazır olacağımızın garantisini vererek perçinleştirmek arzusundayız. . Ülke genelindeki İç Pazar satış hacmini 400’ü aşkın yetkili satıcı noktası ve distribütör kanalı müşteri segmenti ile pekiştiren firmamız bu model ile ürünlerini nihai satış noktalarında satışa arz etmektedir.

Ürünlerinizin araç sahiplerine ne gibi kolaylıkları ve avantajları oluyor?

İhracat satış kanalında ise ülke ekonomisine katkıda bulunan birçok üreticinin ulaşmak isteyeceği toplam ‘da 83 ülkeye ihracat gerçekleştirmekteyiz. Avrupa pazarı başta olmak üzere, Ortadoğu’nun hemen hemen tamamı, Afrika kıtasının sahil şeridi ülkeleri, Türki Cumhuriyetler topluluğu, Güney Amerika ve Asya’da Pakistan ve Hindistan’a kadar uzanan pazarları domine eden bir yapılanma içindeyiz. 83 ülkeye ihracatımızı aynı ürün ve hizmet kalitesi ile gerçekleştirmekte olmamız markanın kalitesi ve geleceği açısından her coğrafyaya koşulsuz kaliteli ürün ve aynı hizmet koşullarını sağladığımızın bir göstergesi olarak nitelendirilebiliriz.

Firmanızın belirlediği kısa ve uzun vadeli planlarınız nelerdir?

Toplam satışlarımızda ise bu yılki Motto ‘muz olan; aşağıdaki sloganımızı kullanarak haklı gururumuzu başta iş ortaklarımız, çalışma arkadaşlarımız ve tedarikçilerimizle ile paylaşıp ülkemiz ekonomisine katkıda bulunmaktan ve ‘’Made in Turkey’’ markasının dünyada markalaşmasına verdiğimiz hizmetten ötürü, firmamızı ve dolayısı ile Şampiyon Filtre markamızı taçlandırmaya devam etmek arzusundayız.

Siz Değerli İş Ortaklarımız İle Beraber Çıktığımız Bu Yolculukta, 83 Ülkede ve Her 1 Dakikada 9 Adet Şampiyon Filtre Ürünümüzü Müşterilerimize Ulaştırıyoruz

Teşekkürler Türkiye

Gelecek planlarımızdan bazıları ise; öncelikle sektörde Dünya’da en seçkin ilk 10 firma arasına girmek arzusundayız. Gerçekleştirmeyi planladığımız ve bütçelediğimiz kısa ve orta vadeli stratejik planlardan bazıları ise;

Geliştirmekte olduğumuz teknolojik altyapı çalışmalarımızı batılı sektör rakiplerimiz ile eş zamanlı paralel hale getirmek ve sürecin sürdürebilirliğini sağlamak,

Üretim kapasitemizi arz-talep doğrultusunda artıracak başta İnsan Kaynağı, çalışan emek gücünün en aza indirgenmiş, son donanımlara sahip, gelişmiş yüksek kapasiteli makine parkına yatırım yapmak,

Mevut durumumuz itibari ile genişletile bilinir 81.000 m’2’lik yeni üretim tesisimize en kısa sürede kavuşmak arzusu içindeyiz.

Markalaşma sürecindeki kısa ve vadeli stratejik planlarımızdan bazıları ise;

Bilindiği üzere; Markalaşma, satıcı veya satıcı grubunun ürün ve hizmetlerini tanımlamayı ve rakiplerden ayrıştırmayı amaçlar. Buna göre, her firma kendi markasını oluşturabilir ama markalaşma yani yapılan işte, diğer rakiplerine göre ayırt edilmesi, bunun içinde yapılan işte süreklilik büyük önem taşır. Firma kendi markasını oluşturduktan sonra markalaşmak için önemli bir yol izlemeli ve ayırt edici özelliklerini korumalıdır. İşletme kendi markasını koruyarak tutarlı bir yol izlemelidir. Buna göre,

Sektörün gerektirdiği müşteri ilişkileri yönetimini en üst seviyede, dinamik, güncel ve sürdürebilirliğini sağlamak,

Mevcut Ar-Ge ve inovatif çalışmalarımıza hız vermek,

Müşteri beklentileri doğrultusunda katma değeri yüksek yeni ürünler geliştirmek,

Patentli ürünler oluşturarak marka bilinirliliğimizi global pazarda artırmak üzere yatırımlar gerçekleştirmek,

Şirketimizin Sosyal sorumluluk projesi olan ‘’Eğitim’’ sürecini her koşulda sektörümüz için ülkemizin saygın üniversiteleri ile birlikte çözüm ortaklığına giderek, Şampiyon Filtre, Filtrasyon akidemsini kurmak, başlıca öncelikli markalaşma yolunda rakiplerimizden firmamızı ayırt edici hedeflerimizdendir.

Sonuç olarak gelecek 5 senelik satış, pazarlama ve markalaşma yolundaki kat edeceğimiz hedefler doğrultusunda, her yıl için enflasyon oranın asgaride 2 katı kadar organik aktif büyüme sağlamak, satış hacmimizi büyüterek, eş zamanlı yatırım planlarımızı oluşturarak ve diğer stratejik planlarımızı gerçekleştirmek üzere bir 5 yıllık stratejik plan yolumuzun olduğunu belirtebiliriz. Bu gelecek 5 yılda ülke ekonomimize bir Şampiyon Filtre daha yaratmak temel ekonomik ve sosyal sorumluluk hedefimizdir.

Görsel mecra sloganımızda belirtildiği üzere başta iş ve çözüm ortaklarımıza ve bu markanın gerçekleşmesinde büyük rol alan tüm çalışma arkadaşlarımıza hitaben seslendiğimiz üzere;

Bir Şampiyonluk Öyküsü Yaşatır, Şampiyon Filtre… sloganımızı bir kez daha sizler aracılığı ile görsel ve yazılı mecra ile paylaşmak isterim.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir