OSS, II. SEKTÖREL ARAŞTIRMA SONUÇLARINI AÇIKLADI

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, yaptırdığı araştırma ile sektörün mevcut durumunu ve geleceğini masaya yatırdı. İkincisi gerçekleştirilen bağımsız araştırmanın sonuçları düzenlenen etkinlikte OSS üyeleri ile paylaşıldı.

Etkinlik, Başkan Eyal TARABLUS’un, OSS’nin 2019’a kadarki hedeflerini paylaştığı konuşma ile başladı. Ayrıca OSS eski Başkanı Mesut URGANCILAR’a, Yönetim Kurulu tarafından Onursal Üyelik Sertifikası verilerek sektörün gelişimine verdiği emek ve yaptığı önderlik için teşekkür edildi.

Ardından Türkiye’nin çeşitli illerindeki 500’ü aşkın perakende satış noktası ile görüşülerek yapılan II. Sektör Araştırması’nın sonuçları, OSS üyelerine sunuldu. Servis ve tamirhanelere yönelik yapılan ilk araştırmanın üyelerden gördüğü ilgi üzerine ikinci araştırma çalışması, Otomotiv Satış Sonrası sektörünün önemli oyuncularından perakende satış noktaları ile yapıldı. Yöntem Araştırma tarafından hazırlanan çalışmanın sunumu yaklaşık bir saat sürdü.

Araştırma Sonuçları Çarpıcı

Yapılan 2. Sektör Araştırması sunumunun önemli başlıklarından biri Eşdeğer Parça – Orijinal Parça tanımına dair perakende satış noktalarının algısı idi. Sektörün önemli sorunlarından biri olan ve OSS’nin üzerinde çalışmalar yaptığı bu konuda hala birçok yanlış anlaşmalar olsa da gelişmeler olduğu da gözlendi. Ayrıca bu satış noktalarının geçtiğimiz altı aydaki ciro değişimleri, karlılık oranları, gelecek altı aya bakışları ve beklentileri de önemli başlıklar olarak dikkatle dinlendi.

Motor Parçaları, Fren Grubu, Debriyaj, Elektrik Parçaları ve Filtre Parçaları gibi otomobilin tüm aksamlarını tedarik eden perakende satış noktalarının tedarikçiden beklentisi hızlı teslimat ve uygun fiyat olarak ortaya çıktı. Yüz yüze ilişkilerin verdiği güven duygusunun hala birçok elektronik sipariş yöntemine göre tercih edilmesi, kültürün bir yansıması olarak değerlendirmede yer aldı.

Motor Parçaları, Fren Grubu, Debriyaj, Elektrik Parçaları ve Filtre Parçaları gibi otomobilin tüm aksamlarını tedarik eden perakende satış noktalarının tedarikçiden beklentisi hızlı teslimat ve uygun fiyat olarak ortaya çıktı. Yüz yüze ilişkilerin verdiği güven duygusunun hala birçok elektronik sipariş yöntemine göre tercih edilmesi, kültürün bir yansıması olarak değerlendirmede yer aldı.

Eyal TARABLUS: Araştırmanın Devamlılığı Önemli

 

Araştırma sonuçlarını değerlendiren Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği Başkanı Eyal TARABLUS, “OSS olarak geçen yıl ilk kez yapılan bu sene ikincisi ile bir adım öteye taşıdığımız bağımsız sektör araştırmasını üyelerimizle paylaşmaktan ötürü mutluyuz. Yine sektöre ışık tutacak, sorunlara çözüm sağlayacak önemli bilgiler edindik. Derneğimiz sektörün önemli eksiği bağımsız araştırmaları yaptırmaya devam edecek” diye konuştu.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir