TEKNİK İPUCU: KAUÇUK – METAL PARÇALARIN MONTAJI ESNASINDA GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURULMASI GEREKENLER
- Dinamik yüke maruz kalmaları nedeniyle kauçuk – metal ön takım parçalarını düzenli olarak kontrol edin
- Arızalı ön takım parçalarını çift olarak değiştirin
- Lemförder orijinal yedek parçaları kalitede ilk tercihtir
Arızalı direksiyon ve süspansiyon parçalarının aracın direksiyonuna etkileri ve böylece yolcularının güvenliğine etkisi çok büyüktür. Özellikle modern şasi tasarımlarında, ilgili tüm parçaların etkileşiminin yüzde 100 işlevsel olması önemlidir. Ana süspansiyon dişlisi parçalarına ek olarak, kauçuk – metal parçalar gibi küçük elemanlar da düzenli olarak kontrol edilmeli ve değiştirilmelidir.
Şasi sistemi içinde kauçuk – metal parçalar (RTM) istenmeyen titreşimleri ve gürültüyü emer. Ayrı şasi parçaları arasında elastik bağlantı görevi görürler. Ayrıca, bu parçalar gürültünün tespiti, direksiyon hakimiyetinde zorlanma ve sürüş dengesi üzerinde de etkilidir. Bu durum özellikle tümseklerden geçerken, ani frenleme ve keskin manevralar için geçerlidir. RTM’nin özel boyutlandırması ve şekillendirilmesi şasi ayarını etkiler: Amortisör kule takozları, şasi yataklama rulmanı, salıncak burcu, denge çubuğu burcu veya aks rulmanları tarafından desteklenen direksiyon davranışını ve sürüş stabilitesini artırır. Marka ve modele bağlı olarak, şasi sistemine on iki farklı RTM takılabilir.
Diğer önemli parçalar – geleneksel kauçuk burçlara ek olarak – aks yuvası, aks kirişi ve salıncak burcu gibi hidrolik sönümlü yataklardır. Kauçuk çekirdeğe ek olarak sıvının sönümleme özellikleri nedeniyle, kauçuklar daha yüksek frekans aralıklarında optimum titreşim azaltımı sağlar.
RTM klasik aşınma parçaları arasında olmamasına rağmen; karmaşık görevleri, yüksek dinamik yüklere ve ısı veya yol tuzu gibi zararlı çevresel etkilere maruz kaldıkları anlamına gelir. Bu faktörler ağır aşınma ve yıpranmaya yol açabilir. Şasideki hasarlı RTM sadece güvenliği ve konforu bozmakla kalmaz, aynı zamanda bitişik şasi bileşenleri üzerinde de olumsuz bir etkiye sahip olabilir. Bir arıza tespit edilirse, etkilenen parçaların derhal değiştirilmesi gerekir – ideal olarak maksimum güvenlik için çiftler halinde.
Kauçuk – metal parçaların takılması ve çıkarılması
Bu parçaların takılması ve çıkarılması uygun aletler, bazen de özel aletler gerektirir. Sökmeden önce, montajla ilgili herhangi bir konumu belirlemek için montaj kauçuğunun konumuna dikkat etmek gerekir. ZF Aftermarket uzmanları genellikle kurulum pozisyonunu önceden işaretlemenizi önerir. Bazı durumlarda, parçaların üzerindeki ve / veya montaj konumundaki konum işaretleri yeni yatağın tam olarak oturmasını sağlar. Montaj yardımcısı olarak yağ, kauçuğu aşındırdığı ve dolayısıyla ona zarar verdiği için RTM için kullanılmamalıdır. Bir sabun çözeltisi bu durumda daha uygun bir seçenektir. Gidon ve gergi kolu destek yataklarının tespit cıvataları, ancak araç orijinal konumuna geri döndüğünde gerekli torkta sıkılmalıdır. Bu, yatak içinde bozulmayı önler, bu da yeni parçaların erken aşınmasına neden olur.
Aks körükleri ve direksiyon körüğünün kontrol edilmesi
Mekaniklere, bağlantı kısımlarında yer alan aks körüklerinin aşınmış, hasarlı veya sızıntı olup olmadığını kontrol etmeleri önerilir. Kir parçacıkları ekleme girdiyse, iç plastik bilya kabuğunu tamamen çözebilir, bilyaya ve mafsal yuvasına zarar verebilirler. Bu, derz boşluğunun artık gereksinimleri karşılamadığı anlamına gelir. Aynı zamanda, aks körüklerinin yay sıkıştırma halkalarında oyuk korozyonu görülürse de bu durum söz konusudur. Direksiyon sırasında, palet çubuğu özel dikkat gerektirir: Kauçuk körüklere ek olarak, direksiyon körüğü hasar açısından kontrol edilmelidir. ZF Aftermarket, bağlantıların sökülmesi için baskı aletlerinin kullanılmasını önerir.
Müşterilerin artan sürüş konforunu garanti etmek için atölyeler orijinal ekipman kalitesinde yedek parçalar kullanmayı düşünmelidir. Bu, çeşitli parçaların optimum etkileşimini sağlar. Lemförder markası altında ZF Aftermarket, uzun hizmet ömrü ve maksimum sürüş konforu ile karakterize edilen OE kalitesinde kapsamlı bir direksiyon ve şasi parçaları yelpazesi sunar.
ZF Friedrichshafen AG
ZF; binek araçlar, ticari araçlar ve endüstriyel teknolojiler için sistem tedarik eden ve yeni nesil mobiliteyi mümkün kılan küresel bir teknoloji şirketidir. ZF araçların görmesini, düşünmesini ve uygulamasını sağlar. Araç Hareket Kontrolü, Entegre Güvenlik, Otonom Sürüş ve Elektrikli Mobilite gibi dört ana teknoloji alanında çalışan ZF, araç üreticileri ile yeni gelişmekte olan taşıma ve mobilite servis sağlayıcıları için entegre çözümler sunar. ZF her tip aracı elektriklendirir. Firma, ürünleri ile emisyonların düşürülmesi ve çevrenin korunmasına katkı sağlar.
ZF, 29 Mayıs 2020 tarihinde bünyesine kattığı Wabco ile birlikte dünya çapında 41 ülkede ve 260 noktada 160.000 iş gücüne sahiptir. İki firma 2019 yılında 36,5 milyar Avro (ZF) ve 3,4 milyar Avro (Wabco) ciro gerçekleşmiştir.
ZF Friedrichshafen AG’nin lider Aftermarket ve filo çözümleri portföyü; Lemförder, Sachs, TRW ve WABCO gibi güçlü markalar üzerine inşa edilmiştir. Geniş ürün ve hizmet yelpazesi, dijital mobilite yönetimi için gelişmiş bağlantı çözümleri ve küresel bir hizmet ağı, tüm araç türlerinin yaşam döngüleri boyunca performans ve verimliliğini destekler ve geliştirir. Şirketin Aftermarket Birimi, Yeni Nesil Aftermarket Pazarı için mimar, öncü ve de dünya çapında filo ve satış sonrası müşterileri için tercih edilen bir ortaktır.