Warning: file_exists(): File name is longer than the maximum allowed path length on this platform (260): C:\Home\plusyayincilik.com.tr\httpdocs/wp-content/themes/colormag/single-post-selahattin-yilmaz-yonetim-kurulu-baskani-siz-degerli-is-ortaklarimiz-ile-beraber-ciktigimiz-bu-yolculukta-83-ulkede-ve-her-1-dakikada-9-adet-sampiyon-filtre-urunumuzu-musterilerimize-ulast.php in C:\Home\plusyayincilik.com.tr\httpdocs\wp-includes\template.php on line 634

Warning: file_exists(): File name is longer than the maximum allowed path length on this platform (260): C:\Home\plusyayincilik.com.tr\httpdocs/wp-content/themes/colormag/single-post-selahattin-yilmaz-yonetim-kurulu-baskani-siz-degerli-is-ortaklarimiz-ile-beraber-ciktigimiz-bu-yolculukta-83-ulkede-ve-her-1-dakikada-9-adet-sampiyon-filtre-urunumuzu-musterilerimize-ulast.php in C:\Home\plusyayincilik.com.tr\httpdocs\wp-includes\template.php on line 637

Warning: file_exists(): File name is longer than the maximum allowed path length on this platform (260): C:\Home\plusyayincilik.com.tr\httpdocs/wp-includes/theme-compat/single-post-selahattin-yilmaz-yonetim-kurulu-baskani-siz-degerli-is-ortaklarimiz-ile-beraber-ciktigimiz-bu-yolculukta-83-ulkede-ve-her-1-dakikada-9-adet-sampiyon-filtre-urunumuzu-musterilerimize-ulast.php in C:\Home\plusyayincilik.com.tr\httpdocs\wp-includes\template.php on line 640
SELAHATTİN YILMAZ, YÖNETİM KURULU ÜYESİ – Plus Yayıncılık

SELAHATTİN YILMAZ, YÖNETİM KURULU ÜYESİ

BİR ŞAMPİYONLUK ÖYKÜSÜ YAŞATIR, ŞAMPİYON FİLTRE

 

‘Siz Değerli İş Ortaklarımız İle Beraber Çıktığımız Bu Yolculukta,

83 Ülkede ve Her 1 Dakikada 9 Adet Şampiyon Filtre Ürünümüzü Müşterilerimize Ulaştırıyoruz. Teşekkürler Türkiye’

 

Firmanızın kuruluşu ve faaliyet alanı hakkında bilgi verir misiniz?

1977 yılında ticari faaliyetlerine Güneyli Yılmaz adı altında tedarikçi firma olarak başlayan bir başarı hikayesini kısa zaman içinde yerini üretici firma pozisyonuna getiren Şampiyon Filtre A.Ş. 1985 yılında Hatay ilimize bağlı İskenderun ilçesinde Otomotiv Ana ve Yan sanayii kuruluşlarına hizmet vermek üzere kurucu başkanımız Sn. Şahap Yılmaz önderliğinde ana dağıtım firması olarak faaliyetlerine başlamıştır.  Mevcut üretim faaliyetini İskenderun Organize Sanayii bölgesinde gerçekleştirmekte olup, satış ve pazarlama organizasyonunu İstanbul’da bulunan merkezinden yürütmektedir. Firmamız, hal hazırda kurucumuz tarafından firmanın yönetimini ikinci jenerasyona aile anayasasının imzalanmasına müteakiben aktarmış, firma yapısı çoğunlukta yetkin aile bireylerinden oluşan ancak dışarıdan da profesyonel danışmanlar eşliğinde yürütülen yönetim ve icra kurulunu oluşturmaktadır. Global kurumsallaşmaya giden bu yol için majör aksiyon planlaması yapılmış ve bu süreçten sonra hız kazanmaya başlayacak olan markalaşma yönündeki çalışmalarımıza kesin kararlılık ile mevcut yönetim ivme katmıştır. Firmamız kendi alanlarında uzman, profesyonel ve dinamik yönetici kadrosu ile globalleşen dünyanın uluslararası gereksinimlerine, normlarına uygun, kurumsal yönetim anlayışı ile pekiştirerek, faaliyetlerini 450 kişilik kadrosu ile devam ettirmektedir.

 

Ürünlerinizin taklit edilmesiyle ilgili aldığınız önlemler nelerdir?

Kuruluşumuz filtre üretimine ek olarak, Dünya Fortune en büyük ilk 500 firma listesinde bulunan ve kendisine 56. sırada yer bulan Petrol ve petrol türevleri, Kimyasallar, LG Electronics, Chevron, Hotel Intercontinental, Watson kozmetik gibi birçok uluslararası markayı grup şirketlerinde bulunduran Güney Kore menşeili üretici firma olan GS Caltex, Kixx Madeni yağlarının ülke distribütörlüğünü de başarılı bir şekilde devam ettirmektedir. Kısa vadede müşteri satış kanalına uygun ürün gruplarını ithalatını gerçekleştirip, pazara sunan firmamız ilgili markayı Türkiye’de önemli bir rol üstlendirmiş ve aranan marka haline getirmiş ve peşi sıra markanın imitasyon ürünlerinin ‘de aynen Şampiyon Filtre ürünlerinde olduğu üzere, etik dışı ticaret koşulları altında bazı üreticiler tarafından kopyalanarak pazara sunulmaya başlanmıştır. Her iki ürün grubumuzun ’da taklit edilerek pazara sunulması firmamızın artık markalaştığı yönünde bizlere buruk bir sevinç yaşatmaktadır. Tüm haklarımız saklı olarak hukuki savaşımızı devam ettirmekteyiz.     

 

Firmanızın ana hedeflerinden bahseder misiniz?

Gelecek planlarımızdan bazıları ise; öncelikle sektörde Dünya’da en seçkin ilk 10 firma arasına girmek arzusundayız. Gerçekleştirmeyi planladığımız ve bütçelediğimiz kısa ve orta vadeli stratejik planlardan bazıları ise;

Geliştirmekte olduğumuz teknolojik altyapı çalışmalarımızı batılı sektör rakiplerimiz ile eş zamanlı paralel hale getirmek ve sürecin sürdürebilirliğini sağlamak,

Üretim kapasitemizi arz-talep doğrultusunda artıracak başta İnsan Kaynağı, çalışan emek gücünün en aza indirgenmiş, son donanımlara sahip, gelişmiş yüksek kapasiteli makine parkına yatırım yapmak,

Mevut durumumuz itibari ile genişletile bilinir 55.000 m’2’lik kapalı alan yeni üretim tesisimize en kısa sürede kavuşmak. Gibi sıralayabiliriz.

 

Tüketicinin sizi tercih etme nedenleri nelerdir?

Başta çalışanlarımızın gönüllü marka elçimiz olması, satışlarımızı artırmak ve en yüksek seviyeye çıkartmak, İş ortaklarımızın vazgeçilmezi olmak, rekabette hep bir adım önde olabilmek, müşterilerimiz ile markamızın arasındaki bağı artırmak, müşteri güvenini, sevgisini ve tabii ki sadakatini kazanmak için pazarlamada 360 Derece Müşteri İlişkileri Yönetimine yatırım yapmış, ilgili süreçlerin sürdürebilirliğini sağlamak üzere elimizden gelen tüm gayreti potansiyel ve mevcut müşterilerimize sağlamak için çalışmalarımızı devam ettirmekteyiz.

Yukarıda belirttiğim tüm bu süreçleri Müşteri Sadakat Programları ile desteklemekteyiz.

 

Satış pazarlama organizasyonundan bahseder misiniz?

Satış aktivitelerimizde dijital pazarlamanın sunduğu imkanlar ile üretim ve müşteri satış kanalı entegrasyonunu birleştiren firmamız dijital satışta 5. yılını kutlamaktadır. Sektöründe birçok uluslararası oyuncu bulunmasına karşın; bir ilki gerçekleştiren firmamız ise nihai müşteri taleplerinden başlamak üzere, mevcut yetkili satıcılarından ve distribütör kanalı müşterilerinden pozitif geri dönüşümler almıştır. Müşterilerimize sağladığımız imkanlar neticesinde; ülke, bölge, coğrafya, iklim, makroekonomik, sosyoekonomik koşullar gibi birçok parametre çemberi içerisinde Pazar ve Müşteri beklentileri doğrultusunda aktivitelerini eş zamanlı ve paralel sürdürmektedir. Bunun sonucunda 2017 ilk çeyrek sonu itibari ile;

Türkiye Aftermarket pazarında kalite rakipleri arasında müşterileri ile win-win stratejisini kendisine ilke edinen firmamız bunun sonucunda markasını sektörde lider firma, rakiplerince takip edilen firma konuma taşımıştır. Ülke genelindeki İç Pazar satış hacmini 400’ü aşkın yetkili satıcı noktası ve distribütör kanalı müşteri segmenti ile pekiştiren firmamız bu model ile ürünlerini nihai satış noktalarında satışa arz etmektedir.

İhracat satış kanalında ise ülke ekonomisine katkıda bulunan birçok üreticinin ulaşmak isteyeceği toplam ‘da 83 ülkeye ihracat gerçekleştirmekteyiz. Avrupa pazarı başta olmak üzere, Ortadoğu’nun hemen hemen tamamı, Afrika kıtasının sahil şeridi ülkeleri, Türki Cumhuriyetler topluluğu, Güney Amerika ve Asya’da Pakistan ve Hindistan’a kadar uzanan penatrasyonunu sağlamış bulunmaktayız. 83 ülkeye ihracatımızı aynı ürün ve hizmet kalitesi ile gerçekleştirmekte olmamız markanın kalitesi ve geleceği açısından her coğrafyaya koşulsuz kaliteli ürün ve aynı hizmet koşullarını sağladığımızın bir göstergesi olarak nitelendirilebiliriz.

Toplam satışlarımızda ise bu yılki Motto ‘muz olan; aşağıdaki sloganımızı kullanarak haklı gururumuzu başta iş ortaklarımız, çalışma arkadaşlarımız ve tedarikçilerimizle ile paylaşıp ülkemiz ekonomisine katkıda bulunmaktan ve ‘’Made in Turkey’’ markasının dünyada markalaşmasına verdiğimiz hizmetten ötürü, firmamızı ve dolayısı ile Şampiyon Filtre markamızı taçlandırmaya devam etmek arzusundayız.

 

Ürünlerinizin nerelere ulaştığı ve  müşteriye sunduğunuz ürün çeşitliliği hakkında neler söylersiniz?

Üretim faaliyeti olarak firmamız, Filtre Sanayiinde Ulusal ve Uluslararası kalitelerde başta Orijinal Ekipman Üreticilerinin (O.E.M.) talep ettikleri ISO-16949 kalite sistemi kalite belgesi ve sektörel diğer çeşitli sertifikalarını bünyesinde bulundurmak ile birlikte Üretimini iç ve dış pazarlara sunmak üzere, Yağ, Yakıt, Hava ve Hidrolik tipi grupların altında toplayarak 3.000’i aşkın filtre çeşidine ulaşmış ürün yelpazesini (in-house) üretim yaparak gerçekleştirmek ile beraber Orijinal üretime Eş Değer ürün kalitesi ile satışa sunmaktadır. Sektör-ürün-araç segmentasyonunda firmamız kendisine, hafif ticari, tarım, tarım ekipmanları, ticari, çekici ve iş makinası grubunu core-business olarak seçmiş konsantrasyonunu bu ürün gruplarında yoğunlaştırmasına rağmen, haklı müşteri ihtiyaçlarını karşılamak üzere otomotiv sektörü binek araç grubundaki ürün yelpazesini de geliştirerek üretim, pazarlama ve satış faaliyetlerini her geçen gün hızla gerçekleştirmektedir. Nihai tüketiciden başlayan tedarik zinciri yönetiminde Şampiyon filtre ürünleri talep edilen marka haline ulaşmıştır. Ürünlerimiz özellikle Asya kaplanları diye tabir edilen ülkeler tarafından kopyalanıp dünyanın birçok ülkesinde imitasyon şekli ile satışa sunulmakta olup, buna istinaden uluslararası hukuki süreçleri başlattığımızı belirtmek isterim. İmitasyon ürün görsellerini mevcut müşterilerimiz başta olmak üzere, elektronik bültenler ve sosyal medya aracılığı ile tüm hedef müşterilerimize ulaştırmaktayız.

 

Piyasaya yeni bir ürün sunarken hangi noktaları göz önünde bulunduruyorsunuz?

Üretim faaliyetlerimizin ilk başladığı yıllardan buyana müşteri talepleri başta olmak üzere koşulsuz müşteri memnuniyetini kendisine misyon edinmiş bir yönetim anlayışı ile sürdüren firmamız güncel durum itibari ile yıllardır verdiği emeklerin meyvelerini son yıllarda toplamaya başlamıştır. Mevcut durumuz itibari ile uluslararası araç üreticileri başta olmak üzere Türkiye’de faaliyet gösteren O.E.M., O.E.S. ve Aftermarket müşterilerine ürün ve satış sonrası servisi sağlamaktayız.

Ürünlerinizin sektördeki diğer rakip firma ürünleriyle karşılaştırdığınızda neler söylersiniz?

Firma başta, ARGE, İnovasyon, Kalite Güvence ve İnsan Kaynaklarına gerçekleştirdiği yatırımlar ile koşulsuz müşteri memnuniyetini sağlamak üzere yönetim modelini uyguladığı üzere, bununda sonuçlarından bir tanesi olan ‘’Mutlu Müşteri’’ hedef kitlesini firma portföyüne katmayı başarmıştır. Ölçümlemelerini gizli müşteri ziyaretleri ve anketler ile gerçekleştiren firmamız piyasadan topladığı bu veriler sonucunda pozitif geri dönüşler alarak, yaptığımız yatırımların geri dönüşümünü, markamıza sadık müşteri profili kazandırmakla beraber markasına yatırım yapmaya devam etmektedir.

Pazarlama anlayışının kabuk değiştirdiği 2000’li yılların başı ve sonrasından bu yana, firmamız dünya pazarlama örgütü standartlarına uygun güncel Yeni Jenerasyon Pazarlama sistematiği ile rakiplerinin hep bir adım önünde olmayı başarmıştır.

Firmanızın belirlediği kısa ve uzun vadeli planlarınız nelerdir?

Markalaşma sürecindeki kısa ve vadeli stratejik planlarımızdan bazıları ise;

Bilindiği üzere; Markalaşma, satıcı veya satıcı grubunun ürün ve hizmetlerini tanımlamayı ve rakiplerden ayrıştırmayı amaçlar. Buna göre, her firma kendi markasını oluşturabilir ama markalaşma yani yapılan işte, diğer rakiplerine göre ayırt edilmesi, bunun içinde yapılan işte süreklilik büyük önem taşır. Firma kendi markasını oluşturduktan sonra markalaşmak için önemli bir yol izlemeli ve ayırt edici özelliklerini korumalıdır. İşletme kendi markasını koruyarak tutarlı bir yol izlemelidir. Buna göre,

Sektörün gerektirdiği müşteri ilişkileri yönetimini en üst seviyede, dinamik, güncel ve sürdürebilirliğini sağlamak,

Mevcut Ar-Ge ve inovatif çalışmalarımıza hız vermek,

Müşteri beklentileri doğrultusunda katma değeri yüksek yeni ürünler geliştirmek,

Patentli ürünler oluşturarak marka bilinirliliğimizi global pazarda artırmak üzere yatırımlar gerçekleştirmek,

Şirketimizin Sosyal sorumluluk projesi olan ‘’Eğitim’’ sürecini her koşulda sektörümüz için ülkemizin saygın üniversiteleri ile birlikte çözüm ortaklığına giderek, Şampiyon Filtre, Filtrasyon akidemsini kurmak, başlıca öncelikli markalaşma yolunda rakiplerimizden firmamızı ayırt edici hedeflerimizdendir.

Sonuç olarak gelecek 5 senelik satış, pazarlama ve markalaşma yolundaki kat edeceğimiz hedefler doğrultusunda, her yıl için %20’lik organik aktif büyüme hacmi sağlamak, satış hacmimizi büyüterek, eş zamanlı yatırım planlarımızı oluşturarak ve diğer stratejik planlarımızı gerçekleştirmek üzere çıktığımız bu yolda gelecek 5 yılda ülke ekonomimize bir Şampiyon Filtre daha yaratmak temel ekonomik ve sosyal sorumluluk hedefimizdir.

 

Son olarak neler söylemek istersiniz?     

Görsel mecra sloganımızda belirtildiği üzere başta iş ve çözüm ortaklarımıza ve bu markanın gerçekleşmesinde büyük rol alan tüm çalışma arkadaşlarımıza hitaben seslendiğimiz üzere;

Bir Şampiyonluk Öyküsü Yaşatır, Şampiyon Filtre…sloganımızı bir kez daha sizler aracılığı ile görsel ve yazılı mecra ile paylaşmak isterim.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir